Pojęcia podstawowe > Pasek menu > Menu Firma | | Drukuj |
Menu Firma zawiera polecenia sterujące dostępem do danych firm oraz tworzeniem i odtwarzaniem kopii bezpieczeństwa.
Znajdują się w nim następujące polecenia:
•Nowa - otwiera okno Zakładanie nowej firmy procesu tworzenia bazy danych nowej firmy. •Otwórz firmę - otwiera okno Otwieranie firmy umożliwiające wybór firmy i zalogowanie się do niej. •Usuń - otwiera okno Usuwanie firmy umożliwiające wskazanie firmy i usunięcie jej. Jeśli nie ma absolutnej pewności że dane firmy nie będą już nigdy potrzebne, na wszelki wypadek należy przed usunięciem zarchiwizować dane. •Dołącz - otwiera okno Dołączanie danych umożliwiające dołączenie wcześniej utworzonej firmy do programu. Operacja dołączania firmy powoduje dopisanie jej nazwy i położenia katalogu z danymi do pliku konfiguracyjnego programu. Po pomyślnym zakończeniu operacji zostanie wyświetlony potwierdzający to komunikat. •Odłącz - otwiera okno Odłączanie firmy, w którym można wskazać firmę, która zostanie odłączona. Odłączanie firmy polega na usunięciu nazwy wybranej firmy z listy aktywnych firm obsługiwanych przez program. Dane firmy pozostają bezpiecznie zapisane w jej katalogu na dysku. W dowolnym momencie pracy, w zależności od potrzeb, można firmę ponownie dołączyć do programu. Czynność ta jest przydatna wówczas, gdy zbyt długa lista obsługiwanych firma utrudnia pracę, a dane firmy są wykorzystywane incydentalnie (np. kilka razy w roku) przez użytkownika do wykonywania operacji na danych firmy. •Kopia bezpieczeństwa - otwiera okno Kopia bezpieczeństwa: zachowywanie danych umożliwiające wykonanie kopii bezpieczeństwa danych wybranej firmy. •Odtwarzanie danych - otwiera okno Kopia bezpieczeństwa: odtwarzanie danych umożliwiające odtworzenie dane firmy z kopii bezpieczeństwa. •Poprawność danych - jest w tej wersji programu nieaktywne. •Koniec - zamyka program Środki Trwałe.
|
•Zmiana użytkownika - umożliwia zmianę użytkownika pracującego z danymi firmy. Może to być konieczne np. w celu wykonania operacji, do których prowadzenia aktualny użytkownik nie ma uprawnień. Po wybraniu tego polecenia otworzy się dialog Zmiana użytkownika. •Zmiana hasła - otwiera okno Zmiana hasła umożliwiające zmianę hasła logowania aktualnie zalogowanego użytkownika. Zmiana hasła powinna być pierwszą czynnością użytkownika po zdefiniowaniu przez administratora jego praw w programie. Tymczasowe hasło wpisanego w czasie definiowania praw należy zmienić na inne. Również podczas dalszego wykorzystywania programu każdy z użytkowników powinien regularnie zmieniać hasło zabezpieczające dostęp do jego uprawnień w czasie pracy z firmą. •Import danych - pozwala wczytywać dane z pliku tekstowego o określonym formacie do baz danych programu Sage Symfonia 2.0 Środki Trwałe. Wybranie tego polecenia spowoduje otwarcie dialogu Import danych, w którym można zdefiniować parametry importu. •Eksport danych - umożliwia zapisanie do pliku tekstowego dane ze wskazanej tabeli. Wybranie tego polecenia powoduje otwarcie dialogu Eksport danych, w którym można zdefiniować parametry eksportu. •Kopia bezpieczeństwa - otwiera okno Kopia bezpieczeństwa: zachowywanie danych umożliwiające wykonanie kopii bezpieczeństwa danych wybranej firmy. Wybór polecenia spowoduje wylogowanie użytkownika z Firmy. •Odtwarzanie danych - otwiera okno Kopia bezpieczeństwa: odtwarzanie danych umożliwiające odtworzenie dane firmy z kopii bezpieczeństwa. Wybór polecenia spowoduje wylogowanie użytkownika z Firmy. •Weryfikacja danych przed migracją - uruchamia procedurę sprawdzenia poprawności danych firmy. Weryfikację danych należy przeprowadzić jest przed wykonaniem migracji danych firmy do programu Sage Symfonia ERP Środki Trwałe. •Blokada danych firmy - pozwala ustawić blokadę edycji danych wybranej firmy w programie Sage Symfonia 2.0 Środki Trwałe (np. jeśli planowane są prace na kopii bazy na innym komputerze). Jeżeli dane firmy są zablokowane to obok nazwy polecenia widoczny jest znacznik •Koniec pracy z firmą - powoduje wylogowanie użytkownika z firmy. •Koniec - zamyka program Środki Trwałe. |