Czym jest samofakturowanie?
Samofakturowanie to funkcja pozwalająca nabywcy wystawiać faktury zakupu w imieniu sprzedawcy i przesyłać je do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). W tym procesie nabywca (użytkownik systemu) pełni rolę wystawcy faktury i przesyła dokument do KSeF z odpowiednim oznaczeniem jako Samofakturowanie.
Warunkiem poprawnej wysyłki do Krajowego Systemu eFaktur dokumentu w procesie samofakturowania jest otrzymanie w w KSeF uprawnień do wystawiania takich dokumentów przez podmiot będący sprzedawcą.
Symfonia KSef Plus - Ustawienia >>
Przed rozpoczęciem korzystania z samofakturowania?
Typy dokumentów
Samofakturowanie obsługiwane przez typy dokumentów z zaznaczonym parametrem Faktura wystawiana przez nabywcę.
Przed rozpoczęciem korzystania z samofakturowania zdefiniuj typy dokumentów zakupu, które będziesz wykorzystywać do wystawiana faktur w imieniu sprzedawcy.
Ustawienia - Typy dokumentów >>
Uprawnienia
Dostęp do wysyłki dokumentów wystawianych w trybie samofakturowania jest zależny od Prawa w zakresie dokumentów KSeF, tego samego co dla dokumentów sprzedaży.
Wprowadzanie i wystawianie dokumentów samofakturowania
Wprowadzanie i wystawianie dokumentów zakupu w imieniu sprzedawcy wykonywane jest tak samo jak wprowadzanie dokumentów zakupu. Upewnij się, że wprowadzany typ dokumentu przeznaczony jest do rejestracji samofakturowania tzn. na oknie dokumentu prezentowany jest zaznaczony parametr Samofakturowanie.

Wysyłanie faktur samofakturowania do KSeF
Wysyłka zakupu wystawianych w imieniu sprzedawcy wykonywane jest z kartoteki dokumentów Zakupu. Operacja wysyłki uwzględni wyłącznie wystawione dokumenty oznaczone w kolumnie Samofaktorowanie. Zwykłe faktury zakupu nie będą wysyłane z do KSeF.
Wysyłka w nowej kartotece zakupu
1.Zaznacz na liście faktury do wysyłki (oznaczone w kolumnie Samofakturowanie).
2.Z menu pod przyciskiem KSeF wybierz Wyślij do Krajowego Systemu e-Faktur (Ctrl+K).
Wysyłka w klasycznej kartotece zakupu
1.Zaznacz na liście faktury do wysyłki.
2.Z menu pod przyciskiem Operacje wybierz Wyślij do Krajowego Systemu e-Faktur.
Monitorowanie statusu KSeF
Status wysyłki dokumentu do KSeF jest widoczny:
•W nowej kartotece zakupu w kolumnie Status w KSeF.
•W stopce nowego okna zakupu.
•W klasycznym oknie zakupu w polu Satus.
Aby zaktualizować status dokumentu w KSeF:
1.Zaznacz dokument/dokumenty w kartotece Zakupu.
2.Wybierz opcję Odśwież status KSeF z menu KSeF w nowej kartotece lub Operacje w kartotece klasycznej.
Zobacz również: