Strona startowa

Drukuj

Zmiany w wersji 2026  

Historia wysyłki do KSeF (dla dokumentów zakupu)

Dla okna Historia wysyłki (do KSeF) dodano:

rejestrację informacji o dokumentach zakupu,

wywołanie okna historii z kartoteki Zakupu  (kartoteka Zakup > KSeF > Historia wysyłki),

kolumnę Rodzaj dokumentu (Sprzedaż/Zakup).

 

Faktury KSeF

Okno dokumentów chmurowych dostępne będzie teraz pod nazwą Faktury KSeF (Dokumenty Chmurowe > KSeF).

 

Na oknie dodano:

możliwość włączenia szybkiego podglądu dokumentów,

panel filtrów według typów dokumentów.

 

oz_hm_271

 

Samofakturowanie

Umożliwiono wysyłanie do KSeF faktur zakupu w imieniu sprzedawcy (samofakturowanie), gdzie użytkownik systemu (nabywca) pełni rolę wystawcy faktury (Podmiot1) i przesyła dokument do KSeF z odpowiednim oznaczeniem jako Samofakturowanie. Faktura ta, mimo że dokumentuje zakup, jest formalnie fakturą wystawioną przez nabywcę. Wysyłanie dokumentów samofakturowania odbywa się z kartoteki zakupu.

 

Samofakturowanie>>

 

Z kartoteki dokumentów zakupu możliwa jest wysyłka do KSeF tylko dokumentów "samofakturowania". Faktury zakupu wystawione w zwykłym trybie są pomijane przy wysyłce z kartoteki zakupu. 

 

Warunkiem poprawnej wysyłki do Krajowego Systemu eFaktur dokumentu w procesie samofakturowania jest nadanie uprawnień stronie wystawiającej przez podmiot będący sprzedawcą.

Symfonia KSef Plus - Ustawienia >>

 

Kartoteka Zakup

W kartotece dokumentów Zakupu (nowy widok) do menu pod przyciskiem KSeF dodano polecenia:

Wyślij do Krajowego Systemu e-Faktur (Ctrl+k) – uruchamia wysyłkę zaznaczonych dokumentów do Symfonia KSeF Plus i serwisu KSeF Ministerstwa Finansów.

Odśwież status w KSeF – aktualizuje prezentowane w kartotece statusy wysyłki dokumentów do KSeF, jak również numer i datę wystawienia dla dokumentów przyjętych przez KSeF.

Eksport w formacie KSeF (XML) – polecenie uruchamia eksport wybranych z listy dokumentów do pliku w formacie ustrukturyzowanym KSeF. Tak wyeksportowane dokumenty będzie można wczytać w internetowym serwisie Krajowego Sytemu e‑Faktur.

Historia wysyłki – otwiera okno podglądu zarejestrowanych zdarzeń związanych z wysyłką dokumentów do Krajowego Systemu e-Faktur oraz Symfonia KSeF Plus.

 

W widoku klasycznym do menu pod przyciskiem Operacje dodano polecenia: Wyślij do Krajowego Systemu e-Faktur (Ctrl+k) oraz Odśwież status w KSeF.

 

Dla listy dokumentów (nowy widok) dodano kolumnę Samofakturowanie, prezentującą informację o dokumentach wystawionych w imieniu sprzedawcy.

 

Dokumenty zakupu

Na oknie dokumentów zakupu dodano parametr Samofakturowanie informujący, że wybrany typ dokumentu jest wystawiany w imieniu sprzedawcy.

 

Dla samofakturowania należy utworzyć oddzielne typy dokumentów z zaznaczonym parametrem Faktura wystawiana przez nabywcę.

Definicja typu dokumentu

 

Oznaczenie Samofakturowanie przy pracy z oknami w nowym widoku:

oz_hm_283

 

Oznaczenie Samofakturowanie przy pracy z oknami w widoku klasycznym:

oz_hm_284

 

Uprawnienia

Dostęp do wysyłki dokumentów wystawianych w trybie samofakturowania jest zależny od Prawa w zakresie dokumentów KSeF, tego samego co dla dokumentów sprzedaży.

 

Ustawienia KSeF

W ustawieniach programu w grupie Ustawienia KSeF dodano dodatkowe grupy parametrów konfiguracyjnych dotyczących obsługi dokumentów KSeF:

 

Informacje dodatkowe

W tej grupie ustawień znajduje się pole Włącz okno wprowadzania dodatkowych informacji KSeF. Zaznaczenie tego pola umożliwia dostęp do okna Informacje dodatkowe dla dokumentów KSeF. Okno to służy do rejestrowania dodatkowych danych dotyczących rozliczeń, płatności, rachunków bankowych, umów i zamówień, partii towaru oraz transportu.

 

Rabat procentowy

W związku z tym, że struktura dokumentu KSeF nie uwzględnia indywidualnego miejsca rejestrującego informacje o rabacie procentowym, dodano grupę ustawień Ustawienia KSeF > Rabat procentowy, w której można wybrać czy informacja o kwocie dzielonego rabatu procentowego będzie umieszczana w polu DodatkowyOpis dokumentu KSeF.

 

Rabat procentowy >>

 

Rachunek bankowy

Dodano grupę Ustawienia KSeF > Rachunek bankowy umożliwiającą wybór źródła, z którego pobierany będzie rachunek bankowy umieszczany na fakturze KSeF w sekcji Rachunek Bankowy.

 

Dostępne źródła rachunku bankowego to

1.Pobieraj z rejestru pieniężnego

Numer rachunku i nazwa banku są pobierane z domyślnych danych firmy.

 

Typowe zastosowanie: główny rachunek bankowy zarejestrowany w rejestrze pieniężnym (np. typu „Bank”).

Dane te są uzupełniane automatycznie i widoczne w systemie.

 

2.Pobieraj z pola własnego dokumentu (z wyborem pól własnych dla nazwy banku i rachunku bankowego)

Numer rachunku pobierany jest ze wskazanego pola własnego dokumentu.

 

Umożliwia przechowywanie i użycie indywidualnych numerów rachunków przypisanych do klientów (np. rachunki wirtualne z systemu SIMP).

Opcja ta pozwala na większą elastyczność, jeśli w zależności od dokumentu potrzebny jest inny numer rachunku.

 

 

Rachunek bankowy >>

 

Pola dodatkowe pozycji

oz_hm_272

 

Dodano grupę Ustawienia KSeF > Rachunek bankowy, w której można wybrać skąd pobierane będą dane dla poszczególnych pól dokumentu KSeF:

GTN (Globalny Numer Jednostki Handlowej),

PKWiU (Polska Klasyfikacja Jednostki Handlowej),

CN (Symbol Nomenklatury Scalonej - kod celny),

PKOB (Symbol Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych),

Indeks (wewnętrzny kod towaru lub usługi),

Kwota podatku akcyzowego (zawarta w cenie towaru).

 

Większość ustawień umożliwia wybór źródła danych jako:

wartości domyślnej rejestrowanej dla dokumentu/towaru,

pól własnych pozycji dokumentu lub towaru,

wyłączenie uzupełniania.

 

Na potrzeby obsługi kodów paskowych pobieranych z danych towaru, w oknie towaru na zakładce Kody paskowe dodano kolumnę Wyślij do KSeF, w której dla każdego typu jednostki można oznaczyć domyślne kody dla KSeF.

 

Jeśli dla towaru zarejestrowany jest tylko jeden kod paskowy to będzie on traktowany jako kod domyślny, również przy wysyłce do KSeF z ustawieniem pobierania kodu paskowego EAN z kartoteki towaru (nawet jeśli nie został oznaczony jako Wyślij do KSEF).

 

Pola dodatkowe pozycji >>

 

Adres dostawy

Dodano grupę Ustawienia KSeF > Adres dostawy zawierającą ustawienie, gdzie w dokumencie KSeF wykorzystywany będzie Adres dostawy (definiowany dla kontrahenta w oknie Adresy dostaw oraz oddział KSeF i wybierany na dokumencie sprzedaży na zakładce na zakładce Dane adresowe).

 

oz_hm_281

 

Dla Adresu dostawy można wybrać następujące sposoby użycia:

Wyślij jako "Adres pośredni wysyłki" – wybrany adres dostawy dla dokumentu zostanie użyty na dokumencie KSeF jako "adres pośredni wysyłki".
Należy dodatkowo określić Domyślny rodzaj transportu oraz Domyślny opis ładunku, które będą automatycznie uzupełniane w informacjach dodatkowych dokumentów na zakładce Transport.

Wyślij jako "Adres miejsca docelowego, do którego został zlecony transport" – wybrany adres dostawy dla dokumentu zostanie użyty na dokumencie KSeF jako "Adres miejsca docelowego, do którego został zlecony transport".
Należy dodatkowo określić Domyślny rodzaj transportu oraz Domyślny opis ładunku, które będą automatycznie uzupełniane w informacjach dodatkowych dokumentów na zakładce Transport.

Nie wysyłaj – do dokumentów KSeF nie będzie dołączana informacja o adresie dostawy.

 

Adres dostawy >>

 

Numer klienta

Dodano grupę Ustawienia KSeF > Numer klienta zawierającą ustawienie źródła, z którego pobierany będzie numer klienta umieszczany na dokumencie KSeF.

 

Dostępne ustawienia:

Pobieraj kod kontrahenta – numer klienta zostanie uzupełniony na podstawie pola Kod z danych Kontrahenta.

Pobieraj identyfikator klienta – numer klienta zostanie uzupełniony na unikalnego identyfikatora kontrahenta. Identyfikatory te można podejrzeć w kartotece kontrahentów w kolumnie Identyfikator.

Pobieraj ze wskazanego pola własnego kontrahenta – numer klienta będzie pobierany z zawartości pola własnego (z rozwijanej listy obok wybierz pole własne, z którego pobierana będzie treść stopki).

Pozostaw puste – numer klienta nie będzie uzupełniany.

 

Numer klienta >>

 

Stopka

Grupa Ustawienia KSeF > Stopka zawiera ustawienia treści dołączanej w stopce dokumentów KSeF.

 

Dostępne ustawienia uzupełniania Stopki:

Pobieraj z notatki dokumentu – treść stopki będzie pobierana z notatki dokumentu.

Pobieraj z opisu dokumentu – treść stopki będzie pobierana z pola Opisu dokumentu.

Pobieraj ze wskazanego pola własnego dokumentu – treść stopki będzie pobierana z zawartości pola własnego(  rozwijanej listy obok wybierz pole własne, z którego pobierana będzie treść stopki).

Wstaw stałą treść – umożliwia wpisanie w polu obok treści, która będzie umieszczana w stopce wszystkich dokumentów.

Pozostaw puste – stopka dokumentu nie będzie uzupełniana.

Stopka >>

 

Prawa użytkownika

Do grupy uprawnień użytkownika Rodzaj:Prawa w zakresie dokumentów KSeF dodano prawa:

Przeglądanie historii wysyłania dokumentów sprzedaży i zakupu do KSeF.

Ręczne wprowadzanie numeru KSeF i zmiana statusu KSeF w dokumentach sprzedaży i zakupu.

Wysyłanie dokumentów sprzedaży i zakupu.

 

Informacje dodatkowe dla dokumentów sprzedaży

Na pasku narzędziowym okna dokumentu sprzedaży dodano przycisk KSeF rozwijający menu z poleceniem Informacje dodatkowe (Ctrl+Shift+k). W oknie klasycznym polecenie dostępne jest z menu podręcznego dla dokumentu.

 

Okno przeznaczone jest do wprowadzenia informacji dodatkowych (nie występujących w innych miejscach w programie) dołączanych w dokumencie KSeF.

 

Domyślnie korzystanie w okna jest wyłączone. Okno można włączyć w grupie ustawień Ustawienia KSEF > Informacje dodatkowe.

 

Dostęp użytkowników do tej funkcjonalności sterowany jest nowym prawem Wprowadzanie dodatkowych informacji do dokumentu KSeF (Prawa modułu: Handel > Rodzaj: Prawa w zakresie dokumentów KSeF).

 

oz_hm_274

 

Polecenie otwiera okno Informacje dodatkowe do dokumentu z danymi podzielonymi na zakładki:

 

Jeśli prezentowana informacja dodatkowa (np. o zamówieniu, rachunku bankowym) pochodzi z programu to usunięcie jej będzie zablokowane.

Automatycznie uzupełnianie zależy od ustawienia Ustawienia KSeF > Dokumenty powiązane.

 

Zakładka Rozliczenie

oz_hm_273

 

Umożliwia rejestrację Powodów oraz Kwot dla Obciążenia i Odliczeń.

 

Zakładka Płatność

oz_hm_275

 

Prezentuje podgląd informacji o płatnościach oraz umożliwia wprowadzenie dat oraz opisów dla ustalonych terminów płatności.

 

Zakładka Rachunki bankowe

oz_hm_276

 

Umożliwia rejestrację informacji o:

dodatkowych Rachunkach bankowych,

Rachunkach bankowych faktora (firmy windykacyjnej).

 

Dla list rachunków bankowych można wyświetlić dodatkowe kolumny:

Kod SWIFT,

Rachunek własny banku (z rozwijaną listą wyboru rodzaju rachunku),

Opis rachunku bankowego.

 

Zakładka Umowa i zamówienie

oz_hm_277

 

Umożliwia wprowadzenie informacji o:

umownej walucie i jej kursie,

umowach,

zamówieniach.

 

Zakładka Partie towaru

oz_hm_278

 

Umożliwia wprowadzenie informacji o:

warunkach dostawy towaru,

oznaczeniu podmiotu pośredniczącego,

numerach partii towarów.

 

Zakładka Transport

oz_hm_279

 

Umożliwia uzupełnienie dla KSeF informacji dodatkowych o transporcie. Poszczególne kategorie danych podzielone są na zakładki:

Zlecenie i ładunek (Rodzaj transportu, numer zlecenia transportu, Opis ładunku, Jednostka opakowania, Opis innego rodzaju transportu, opis innego ładunku),

Rozpoczęcie i zakończenie (data i czas rozpoczęcia i zakończenia transportu),

Przewoźnik (NIP, Imię i nazwisko, Kraj, Adres, GLN, Rodzaj identyfikatora podatkowego przewoźnika, Kod kraju, Identyfikator podatkowy inny, Numer VAT-UE),

Adres miejsca wysyłki,

Adres pośredni wysyłki,

Adres docelowy wysyłki.

 

Nie wszystkie kolumny z danymi są domyślnie widoczne. Aby wybrać wyświetlane kolumny kliknij prawym przyciskiem myszy w nagłówek listy i wybierz Pokaż wybór kolumn.

 

Podmioty powiązane dla dokumentów sprzedaży KSeF

Wprowadzono obsługę funkcjonalności Podmiotu Innego KSeF, pozwalającą na prawidłowe wystawianie faktur ustrukturyzowanych do Krajowego Systemu e-Faktur zgodnie z wymogami Ministerstwa Finansów.

 

Na pasku narzędziowym okna dokumentu sprzedaży dodano przycisk KSeF rozwijający menu z poleceniem Podmioty powiązane (Ctrl+Shift+p). W oknie klasycznym polecenie dostępne jest z menu podręcznego dla dokumentu.

 

Okno przeznaczone jest do wprowadzenia informacji o podmiotach (oddziale KSeF oraz kontrahentach) powiązanych z wystawianym do KSeF dokumentem.

 

Domyślnie korzystanie w okna jest wyłączone. Okno można włączyć w grupie ustawień Ustawienia KSEF > Informacje dodatkowe.

 

Dostęp użytkowników do tej funkcjonalności sterowany jest nowym prawem Wprowadzanie dodatkowych informacji do dokumentu KSeF (Prawa modułu: Handel > Rodzaj: Prawa w zakresie dokumentów KSeF).

 

oz_hm_280

 

Polecenie otwiera okno Podmioty powiązane dokumentu z edytowalną listą podmiotów.

 

Więcej informacji - Podmioty powiązane dokumentu KSeF >>

 

Tworzenie faktury do zamówienia w walucie

Dla tworzonych do zamówień dokumentów w walucie, kurs VAT i kurs CIT/PIT uzupełniane będą zgodnie z ustawieniem parametru pracy Sposób podpowiadania kursu waluty obcej.

 

Parametry pracy > Zasady obliczeń >>

 

Posortowanie rozwijanych list

Dodano automatyczne sortowanie elementów dla rozwijanych list wyświetlających zawartość słownika (np. listy wyboru magazynu, działu, opiekuna, rodzaju, rejestru płatności).

 

oz_hm_282

 

Logowanie do firmy z Symfonia ID

Dodano możliwość logowania się do firmy z użyciem konta Symfonia ID. Dzięki temu użytkownik może zalogować się do firmy używając loginu i hasła Symfonia ID a w trakcie sesji nie będzie już więcej pytany o logowanie do chmury.

 

Aby logowanie było dostępne koniecznie jest połączenie firmy oraz zmapowanie w module Administracja kont użytkowników lokalnych z kontami Symfonia ID.
Więcej informacji o konfiguracji logowania z Symfonia ID w pomocy modułu Administracja >>

 

img_adm_75

 

Logowanie z Symfonia ID wykonywane jest w dialogu otwieranym przyciskiem Zaloguj się przez Symfonia ID (przycisk nie jest aktywny jeśli firma nie ma skonfigurowanego połączenia z Chmurą Symfonii).

 

Logowanie Symfonia ID wykorzystuje uwierzytelnianie dwuskładnikowe (MFA) dodatkowym kodem uwierzytelniającym przesyłanym na adres e-mail (domyślnie) lub SMS-em.

 

Logowanie do firmy z Symfonia ID >>

 

Kreator połączenia z Chmurą Symfonii

Zmieniono sposób konfiguracji połączenia, wprowadzanie klucza firmy nie będzie już dostępne na zakładce Konfiguracja w oknie Danych firmy.

 

 

Dodano nowy kreator obsługujący konfigurację połączenia desktopowej firmy z Chmurą Symfonii.

 

Konfiguracja połączenia z Chmurą Symfonii >>

 

Kreator obejmuje:

Zalogowanie konta administratora Chmury Symfonii.

Połączenie desktopowej firmy z Chmurą Symfonii.

Uwierzytelnienie Symfonia KSeF w Krajowym Systemie e-Faktur (Podpisem kwalifikowanym lub Tokenem).

Konfigurację usługi Symfonia Cloud Connector.

 

Kreator można uruchomić:

z menu programu Chmura Symfonii > Skonfiguruj Chmurę Symfonii,

przyciskiem Skonfiguruj Chmurę Symfonii na górnym pasku aktywnego pulpitu.

 

Zgłoszenie problemu

Wycofano z programu funkcję elektronicznego zgłaszania problemu.

 

Mam wykupioną usługę jak uzyskać wsparcie

W jaki sposób wysłać zgłoszenie do Zespołu Wsparcia Technicznego Symfonii?

 

Inne zmiany

Rozwiązano problem przypadków zerowania wartości na fakturze podczas jej wystawiania.

Naprawiono błąd, w którym zmiana daty wystawienia dokumentu korekty zaliczki powodowała wyzerowanie wartości brutto dla pozycji typu komplet, co skutkowało nieprawidłową wartością całego dokumentu.

Poprawiono błąd, w którym na wydruku korekty faktury końcowej rozliczanej częściowo zaliczką wyświetlała się nieprawidłowa kwota do zwrotu, niezgodna z podsumowaniem.

Poprawiono błąd, w którym system nie wyświetlał komunikatu o braku wymaganych wymiarów podczas pierwszego dodawania nowej pozycji do dokumentu w trybie edycji w nowym oknie.

Poprawiono błąd blokujący usunięcie pozycji oferty, gdy wymiary są oznaczone jako wymagalne, ale nie są wypełnione.

Naprawiono błąd powodujący losowe niepowodzenia podczas konwersji baz danych, gdzie pojawiał się komunikat "Strumień wejściowy nie ma prawidłowego formatu binarnego".

Naprawiono błąd zestawienia Sprzedaż za okres, który uniemożliwiał wyświetlanie listy towarów dla faktur zaliczkowych archiwalnych po kliknięciu opcji Towary.

Poprawiono błąd integracji raportów kasowych między ERP Handel a FK, który występował podczas wysyłania paragonów bez kontrahenta po aktualizacji do wersji 2025.2.

Naprawiono błąd "NullReferenceException" występujący podczas edycji danych w kartotece towarów.

Naprawiono błąd w numeracji zapisywanych plików RTF.

Naprawiono problem uniemożliwiający wystawienie faktury sprzedaży (FVS) w nowym widoku dokumentu, gdy na dokumencie znajduje się usługa niekartotekowa bez jednostki miary.

Naprawiono skrót klawiszowy Alt+U usuwający pozycję na ofercie.

Poprawiono błąd, który powodował, że dokumenty zakupu zawierające tylko usługi, importowane z Symfonia eDokumenty poprzez szynę danych, były nieprawidłowo oznaczane w klasycznej kartotece zakupu jako nierozliczone magazynowo, mimo statusu "towar przyjęto/nie rozliczono wartościowo".

Poprawiono błąd w funkcjonalności importu dokumentów z Symfonia eDokumenty, który powodował podwójne importowanie tych samych dokumentów.

Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłową zmianę statusu rozliczenia dokumentów korygowanych po wystawieniu korekty zbiorczej wartościowej. Problem występował przy pracy w nowym widoku okna kartoteki i dokumentu.

Naprawiono błąd powodujący dublowanie dekretacji na fakturze, gdy zamówienie zawiera komplet.

Poprawiono diagnostykę PW, aby nie ingerowała w dokumenty MM wystawione przez Mobilny Magazyn.

Poprawiono błąd zaokrąglania kwot walutowych w procesie dekretacji, który powodował niepoprawne przeliczenie na PLN i generował komunikat o nieprawidłowej sumie wymiarów przy wysyłaniu dokumentu przez ITG.

Poprawiono czas importu operacji bankowych, szczególnie widoczny na bazach z dużą liczbą kontrahentów.

Naprawiono błąd uniemożliwiający wyświetlanie czynności w zestawieniu generowanym z kalendarza Contact Managera, mimo że czynności były widoczne w kalendarzu.

Poprawiono błąd związany z brakiem powiązania korekty WZ z korektą faktury sprzedaży oraz nieprawidłowym wyświetlaniem wartości w oknie rentowności korekty, gdy ilość pozycji jest korygowana do zera.

Poprawiono błąd w naliczaniu odsetek w powiadomieniach o płatnościach, gdzie system rozpoczynał naliczanie odsetek zbyt wcześnie, nie uwzględniając prawidłowo przesunięcia terminu płatności przypadającego na dzień wolny.

Poprawiono błąd polegający na braku aktualizacji magazynu w tabeli hm.dw bazy danych, podczas zmiany magazynu dokumentu w buforze. Powodowało to niespójność danych i błąd 6410 przy próbie usunięcia dokumentu.

Naprawiono błąd zapisu zamówienia obcego w nowym oknie występujący podczas edycji kompletu zawierającego wielokrotnie ten sam towar z rezerwacjami wskazanymi nie w kolejności tworzenia.

Naprawiono błąd walidacji podczas tworzenia rezerwacji ilościowych, który powodował nieprawidłowe próby zakładania zerowych rezerwacji na magazynach niezwiązanych z zamówieniem.

Naprawiono błąd, w którym PKWiU nie było automatycznie przydzielane towarom na fakturach tworzonych na podstawie dokumentów wydania (WZ).

Poprawiono błąd polegający na zmianie typu towaru z artykułu na usługę podczas importu dokumentu z serwisu Między Firmami, gdy użytkownik ręcznie wskazuje powiązanie z istniejącą pozycją o innym typie.

Naprawiono błąd powodujący brak zapisywania historii cen przy aktualizacji towarów przez WebAPI.

Naprawiono błąd polegający na ignorowaniu ręcznie wprowadzonych rezerwacji towarów w zamówieniach obcych z wyłączoną rezerwacją automatyczną, gdzie system bezpowrotnie usuwał wprowadzone dane po zapisaniu dokumentu.

Poprawiono błąd polegający na rezerwowaniu towaru na pierwszym magazynie z listy zamiast na wybranym przez użytkownika magazynie podczas edycji zamówienia obcego.

Naprawiono błąd w mechanizmie powiązań dokumentów WZ z zamówieniami obcymi, który powodował nieprawidłowe łączenie pozycji towarów występujących wielokrotnie w zamówieniu. System będzie teraz prawidłowo identyfikował i wiązał pozycje z uwzględnieniem ich stanu realizacji.

Naprawiono błąd braku równoległych dekretów magazynowych podczas tworzenia korekty faktury ze zmniejszeniem ilości.

Poprawiono błąd polegający na tym, że po przelogowaniu do innej firmy raporty SQL zwracały wyniki z poprzedniej firmy zamiast z aktualnej.

Poprawiono błąd w raporcie połączenia towarów, który powodował nieprawidłowe zachowanie przy próbie usunięcia towaru używanego przez moduł Zarządzanie Produkcją.

Rozwiązano problem komunikatu Brak takiego kontrahenta w bazie podczas przesyłania  do modułu Finanse i Księgowość raportu kasowego z wpłatą od kontrahenta incydentalnego.

Poprawiono błąd polegający na braku blokady zmiany kontrahenta przy edycji częściowo lub całkowicie zrealizowanego zamówienia za pomocą funkcji iorec/BIORec.

Poprawiono błąd w szablonie RTF, gdzie makro @OkresSp wyświetlało datę sprzedaży w języku angielskim zamiast polskim.

Poprawiono błąd polegający na opóźnionym lub nieprawidłowym odświeżaniu polityk rabatowych po zmianie grupy cenowej kontrahenta.

Poprawiono wyświetlanie listy rodzajów towarów w oknie w nowym widoku, zapewniając ich alfabetyczną kolejność dla łatwiejszego wyszukiwania.

Poprawiono wyświetlanie nazwy dostawy zamiast numeru dokumentu przychodowego na fakturze ze wskazaniem dostaw po wystawieniu WZ.

Naprawiono błąd polegający na braku wyświetlania kursu walutowego na klasycznym wydruku nierozliczonej faktury zaliczkowej walutowej.

Ujednolicono parametry i opcje zestawienia Rentowność transakcji między klasycznym a nowym widokiem kartoteki Sprzedaż.

Poprawiono filtrowanie towarów po kodzie obcym w nowym widoku faktury zakupu, umożliwiając prawidłowe wyszukiwanie zamiast automatycznego wybierania pierwszej pozycji.

Rozwiązano problem braku pozycji towarowych na wydruku faktury korygującej oraz brak ich przy eksporcie w formacie 3.0.

Usunięto problem z samoczynnym zaznaczaniem pierwszej pozycji po usunięciu artykułu w nowej formatce zamówienia obcego.

Naprawiono problem niedziałającego przełączania zakładek na oknie towaru.

Poprawiono wyświetlanie informacji o źródłowym cenniku na fakturach, gdy kontrahent posiada cennik indywidualny. Problem występował przy pracy w nowym widoku okna.

Poprawiono błędne rozliczanie faktur końcowych poprzez zaliczki, gdzie kwota zaliczki była nieprawidłowo kalkulowana.

Poprawiono egzekwowanie uprawnień użytkowników przy dostępie do podglądu rentowności, przy pracy w nowym widoku okna.

Poprawiono egzekwowanie prawa Negocjowanie cen i rabatów w nowych oknach Zamówień obcych.

Rozwiązano problem wyświetlanie niepoprawnej wartości dla cen netto w walucie obcej na wydruku korekty faktury VAT zaliczkowej.

Rozwiązano problem niepodstawiania cen z kartoteki towaru podczas dodawania towaru do cennika.

Poprawiono błąd uniemożliwiający przypisanie wielu typów dokumentów "obcych" do jednego typu dokumentu "własnego" podczas importu w formacie 3.0 i wymiany danych przez szynę.

Naprawiono błąd integracji Raportów kasowych i bankowych zawierających transfery, który uniemożliwiał ich przesłanie do modułu Finanse i Księgowość.

Rozwiązano problem zasłaniania okna komunikatu przez rozwinięte pole kalendarza. Problem występował przy pracy w nowym widoku okna.

Zablokowano możliwość wyboru nieaktywnych kontrahentów w cenniku.

Naprawiono problem, gdzie zaliczka tworzyła się z działem z rodzaju dokumentu zamiast z działu ustawionego w zamówieniu.

Naprawiono błąd umożliwiający dodawanie czynności dla nieaktywnych kontrahentów w Contact Manager.

Poprawiono widoczność zdarzeń całodziennych w widoku tygodnia roboczego poprzez dodanie możliwości przewijania listy.

Naprawiono obliczanie rentowności dla korekt kursu walutowego na dokumentach WDT i DEX.

Naprawiono błąd uniemożliwiający edycję zamówień obcych użytkownikom bez prawa Negocjowanie cen i rabatów.

Naprawiono błąd łączenia dokumentów korekt z korektami dokumentów magazynowych.

Naprawiono brak przenoszenia numeru PKWiU z kartoteki towaru na fakturę. Problem występował przy pracy w nowym widoku okna.

Naprawiono wyświetlanie kraju nabywcy na wydruku Dokument eksport I ang dla kontrahentów niekartotekowych.

Naprawiono błąd wydruku korekty faktury sprzedaży wystawionej z zamówienia obcego, gdzie po wystawieniu dokumentu drukowane były nieprawidłowe dane.

Poprawiono błędne wyliczenia podatku VAT przy wyborze opcji zwrot częściowy na fakturach korygujących, gdy parametr Sposób naliczania podatku VAT przy korektach był ustawiony na korekta liczona jak typowy dokument VAT.

Poprawiono wymiarowanie w dekretacji korekty dokumentu magazynowego, aby zapewnić prawidłowy podział kwot zgodny z ograniczeniami modułu Finanse i Księgowość.

Naprawiono błąd występujący podczas generowania dokumentu WDT w formacie RTF z opcją wydruku oryginał+kopia.

Poprawiono wyświetlanie ceny dostawy na wydruku dokumentu WZ, aby pokazywała oryginalną cenę z WZ zamiast skorygowanej ceny z KWM.

Naprawiono błąd podczas konwersji modułu "Zarządzanie Użytkownikami", który uniemożliwiał aktualizację do wersji 25.20.1.0 z powodu nieprawidłowych uzupełnień konfiguracji użytkowników.